Szczegółowe zalecenia dla grupy wiekowej 5-17 lat

Jeżeli jesteś rodzicem - pamiętaj, że dzieci znajdujące się w okresie rozwojowym powinny jeść:
 
1. Warzywa i owoce – 5 razy dziennie! Jako dodatek do posiłków oraz jako przekąskę.
 
2. Węglowodany złożone – 5 razy dziennie! Pełnoziarniste produkty, brązowy ryż, kasze powinny być składnikiem większości posiłków.
 
3. Produkty mleczne – 3-4 razy dziennie! Oprócz mleka również należy pić kefiry i jogurty naturalne, są źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, niezbędnego do mineralizacji kości decydującej o odporności na złamania.
 
4. Mięso, drób, ryby, jaja – 1-2 razy dziennie! Są cennym źródłem białka! Wybieraj chude mięsa oraz tłuste ryby zawierające dobre tłuszcze niezbędne do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania mózgu oraz witaminę D.
 
5. Tłuszcze z uwzględnieniem olejów roślinnych – dodawaj je do posiłków! Zwłaszcza nienasycone kwasy tłuszczowe, które są w rybach - umożliwiają prawidłowy rozwój Twojego dziecka!
 
Pamiętaj!
 
• Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów oraz słonych produktów!
• Dbaj o to żeby Twoje dziecko piło codziennie odpowiednią ilość płynów - najlepiej wody (nie mniej niż 1,5-2 litry).
 

Zapraszamy do udziału w projekcie "Aktywne Diady"!

aktywne.diady.wroclaw@swps.edu.pl

Zobacz także