Regularne posiłki

Dlaczego regularne jedzenie jest tak ważne?

 

  • Dzięki regularnemu jedzeniu zapobiegasz otyłości i chorobom metabolicznym
  • Regularne posiłki sprawiają, że nasz organizm przyzwyczaja się do stałych dostaw energii, wykorzystując ją na bieżąco
  • Przedłużanie przerw między posiłkami jest dla naszego organizmu sygnałem zwiastującym zagrożenie i wywołuje tendencję do odkładania się tkanki tłuszczowej!

 

W ciągu dnia powinno się spożywać kilka umiarkowanych posiłków (minimum 3 posiłki, najlepiej 5), w odstępach około 3-4 godzinnych!

 

                                                                             

 

 

Wyniki badań naukowych potwierdzają związek pomiędzy częstotliwością jedzenia posiłków i poszczeniem a otyłością i nadwagą!

 

  • 6 letnie badania adolescentów i młodych dorosłych wykazały, że wśród chłopców czynnikiem ryzyka dla nadwagi, po osiągnięciu dorosłości było niejedzenie śniadań w okresie adolescencji (por. Crossman, Sullivan i Bennin, 2006)

  • Wśród kobiet w wieku 20-45 lat, pracujących zawodowo lub zajmujących się domem, czynnikiem ryzyka dla otyłości było jedzenie 1-2 posiłków dziennie (zamiast 3-4), a także jedzenie lunchu w domu, w porównaniu z jedzeniem lunchu poza domem (Ersoy i Imamoglu, 2006)

            

            

                                  

 

 

Zapraszamy do udziału w projekcie "Aktywne Diady"!

aktywne.diady.wroclaw@swps.edu.pl

Zobacz także