Szczegółowe zalecenia dla grupy wiekowej 65+

Dla osób powyżej 65 roku życia 

 

  • Jaka ilość aktywności fizycznej jest dla mnie odpowiednia?
  • Wykonuj ćwiczenia o umiarkowanej intensywności przynajmniej 30 min dziennie 5 x w tygodniu (czyli 150 minut tygodniowo).
  • Można dowolnie dzielić ten czas w ciągu dnia, jednak jednorazowo aktywność fizyczna powinna trwać co najmniej 10 minut.
  • Przynajmniej dwa razy w tygodniu wykonuj ćwiczenia wzmacniające różne grupy mięśni (8-10 ćwiczeń po 10-15 powtórzeń)
  • Jeżeli twój stan zdrowia na to pozwala możesz zamienić te ilość na 75 minut intensywnego wysiłku tygodniowo lub odpowiednio połączyć wysiłek umiarkowany z intensywnym.

Jak mogę zwiększyć swoją aktywność w moim wieku?

 

  • Twoja aktywność fizyczna powinna mieć przede wszystkim charakter rekreacyjny – wybieraj aktywne spędzanie wolnego czasu: marsz lub jazdę rowerem zamiast jazdy autem, wykonuj różne obowiązki domowe (w domu i ogrodzie), angażuj się w gry i sporty zespołowe (z rodziną, dziećmi, przyjaciółmi).
  • Bądź aktywny na swój sposób, tak jak lubisz, codziennie, na tak wiele sposobów na ile Cię stać.
  • Wiek nie jest barierą. Jeżeli nie jesteś obecnie aktywny, zacznij wolniej i z czasem zwiększaj ilość wysiłku fizycznego.

 

PAMIĘTAJ !

  • Jeżeli Twój stan zdrowia nie pozawala na stosowanie się do tych zaleceń, bądź na tyle aktywny fizycznie, na ile pozwala Twoje zdrowie i wiek, możesz poprosić o poradę swojego lekarza prowadzącego. Nawet niewielka ilość aktywności fizycznej jest lepsza od jej całkowitego braku.

Zapraszamy do udziału w projekcie "Aktywne Diady"!

aktywne.diady.wroclaw@swps.edu.pl

Zobacz także