Szczegółowe zalecenia dla grupy wiekowej 5-17

Dla dzieci w wieku 5-17 lat

  • Dzieci powinny poświęcać na zabawę ruchową lub aktywnosć fizyczną o umiarkowanej do dużej intensywności minimum 6 minut dziennie.
  • Można dowolnie dzielić ten stan w ciągu dnia, jednak jednorazowo aktywność fizyczna powinna trwać co najmniej 10 minut
  • Większość tych aktywności powinna mieć charakter wytrzymałościowy (aerobowy).
  • Przynajmniej 3 x w tygodniu powinny być wykonywane ćwiczenia o wysokiej intensywności wzmacniające mięśnie i kości (np. ćwiczenia w szkole lub w domu)

Ćwiczenia aerobowe (nazywane także wytrzymałościowymi lub tlenowymi) to taka aktywność podczas której większość dużych grup mięśni porusza się w równym rytmie przez pewien okres czasu. Przykłady aktywności aerobowej to szybkie chodzenie, bieganie, pływanie, jazda na rowerze (stacjonarnym lub w terenie), taniec, aerobik, nordic walking, jazda na rolkach lub łyżwach, skakanie na skakance, ćwiczenia z użyciem orbitreka, steppera lub wioślarza, biegówki.

 

 

Co możesz zrobić, żeby Twoje dziecko było bardziej aktywne?

  • Dostosuj rodzaj aktywności fizycznej do zainteresowań, wieku i możliwości dziecka. Wybierz taki rodzaj aktywności, który Twoje dziecko lubi i akceptuje.
  • Włącz dziecko do codziennych obowiązków domowych. Słanie łóżkam odkurzanie mieszkania, zmywanie naczyń czy wyrzucanie śmieci to także dawka ruchu, który liczy się w codziennym bilansie energetycznym.
  • Ćwiczcie razem. Możecie wspólnie wybrać się na przejażdżkę rowerową, popływać lub pójść na intensywny spacer z psem.
  • Postaw na różnorodność form ruchu. Zajęcia W-F są bardzo ważne, ale istotny jest także ruch poza szkołą. Zachęć dziecko do próbowania nowych aktywności, do momentu aż znajdzie najlepszą dla siebie, nawet jeżeli oznacza to częstą zmianę zajęć sportowych.

Zapraszamy do udziału w projekcie "Aktywne Diady"!

aktywne.diady.wroclaw@swps.edu.pl

Zobacz także