Najtrudniejszy pierwszy krok – jak zacząć?

Jak to zrobić?

 

Istnieje wiele sposobów na wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej do Twojego życia. Liczą się nawet drobne dawki aktywności – jeżeli tylko trwają co najmniej 10 minut i są wykonywane na poziomie od umiarkowanego do intensywnego.

 

Warto pamiętać, że podejmowanie nawet niewielkiej aktywności jest lepsze od jej zupełnego braku. Jeżeli do tej pory nie uprawiałeś/łaś żadnej aktywności fizycznej lub nie jesteś pewien/pewna jak zacząć, poniżej znajdziesz kilka pomocnych wskazówek:

 

 

  • Bądź aktywny na swój sposób: wybierz aktywność którą lubisz i która pasuje do Twojego stylu życia.
  • Bądź aktywny codziennie, na tak wiele sposobów na ile jest dla to Ciebie możliwe.
  • Zacznij od rodzaju i ilości aktywności na którą Cię stać, następnie zastanów się co więcej możesz zrobić. Jeżeli ostatnio nie byłeś w ogóle aktywny, zacznij wolniej. Po kilku tygodniach zwiększ aktywność – rób ćwiczenia częściej i dłużej.
  • Wprowadź aktywność fizyczną w swój plan dnia. Możesz wykonywać aktywności, które robiłeś do tej pory, ale częściej i dłużej.
  • Spacery w formie szybkiego marszu to jeden ze sposobów na podniesienie aktywności fizycznej. Na początek, kiedy będziesz zaczynać, spaceruj szybkim tempem przez 10 minut dziennie przez 2-3 dni w tygodniu przez tydzień lub dwa. Stopniowo zwiększaj ilość czasu i dni. Spaceruj trochę dłużej, np. 15 minut zamiast 10. Zacznij spacerować 5 dni w tygodniu.
  • Dopasuj do siebie tempo chodu. Kiedy uznasz, że Cię na to stać, spróbuj chodzić nieco dłużej i szybciej (30 minut dziennie przez 5 dni w tygodniu). Spróbuj wprowadzić taki plan do swojego życia i stosować się do niego przez kilka miesięcy. Jeżeli masz ochotę, możesz zamiast spaceru wybrać rower, rolki lub łyżwy, pływanie itp.
  • Bądź aktywny wraz z rodziną, dziećmi i przyjaciółmi. Taka sieć wsparcia społecznego pomoże Ci wypełnić  plan aktywności.

 

Zapraszamy do udziału w projekcie "Aktywne Diady"!

aktywne.diady.wroclaw@swps.edu.pl

Zobacz także