Jaka ilość aktywności fizycznej i jaki rodzaj jest dla mnie odpowiedni?

                        

Według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dla grupy wiekowej 18-64 rekomendowana tygodniowa ilość aktywności fizycznej to:

                                                                                                                         

  • Minimum 150 minut aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności

 

 

  • lub 75 minut aktywności fizycznej o dużej intensywności

Czyli żeby spełnić rekomendowany poziom aktywności fizyczenj można zaplanować np. 30 minut aktywności dziennie przez 5 dni w tygodniu

 

Warto pamiętać, że jednorazowo wysiłek fizyczny powinien trwać przynajmniej 10 minut – można podzielić zalecane 30 minut np. na trzy 10-minutowe bloki dziennie.

Dla osób powyżej 64 roku życia, lub dla rodziców dziecka poniżej 18 r.ż. lub dla osób cierpiących z powodu choroby układu krążenia lub cukrzycy dodatkowe zalecenia i wskazówki znajdują się odpowienio w zakładkach: zalecenia dla grup wiekowych 65+, 5-17, zalecenia dla osób chorujących na choroby układu krążenia lub znajdujących się w grupie ryzyka.

Poniższa piramida przedstawia zalecenia dotyce rodzaju ćwiczeń jakie warto wykonywać

 

Zapraszamy do udziału w projekcie "Aktywne Diady"!

aktywne.diady.wroclaw@swps.edu.pl

Zobacz także